Halaman

Isnin, 30 Jun 2008

Sekadar hiburan...




Hari ni mata aku rasa pedih-pedih sikit. Semalam tak cukup tidur. Euro punya fasal. Tapi aku happy sikit sebab Spain menang. Aku memang menyokong Spain sebermulanya Euro musim ni. Walaupun aku bukan orang Spain mahupun ada saudara mara yang berasal dari Spain. Cerita Spain pun aku tak tengok. Perkataan Spain satu pun aku tak tahu kecuali nama-nama pemain Spain. Itupun kalau nama mereka tu adalah dari bahasa Spain. Jadi, aku bukan menyokong Spain kerana sebab-sebab tadi. Sebabnya agak mudah.Aku cuma nak sokong Spain sebab dah ada ramai orang yang menjadi penyokong negara lain macam Portugal, Holland, Germany, Rusia...jadi aku sokong la Spain. Lagipun, Pemain Spain bagi aku tak sepopular seperti Christiano Ronaldo, Michael Ballack, Lukas Podolski dan lain-lain. Selain itu, aku nampak Spain seperti kumpulan yang simple, tak terlalu menonjol tetapi kuat, konsisten dalam permainan, pemainnya tidak terlalu menonjol secara individu tetapi secara dalam kumpulan. Ini semua cuma pandangan aku dari sudut aku sendiri. Atas sebab itulah membuatkan aku menjadi salah seorang dari jutaan penyokong Spain yang mengharapkan kemenangan Spain malam tadi.

Aku cuma penyokong biasa, bukan fanatik...

Tiada ulasan: