Jumaat, 21 Mei 2010

Manusia akan jadi lebih kuat bila nak buktikan sesuatu

Betul tak teori aku ni? Ok..cuba pertimbangkan perkara-perkara di bawah ni..

>Seorang lelaki yang terpikat dengan seorang wanita, akan mencuba sedaya upaya (termasuklah melalak secara amplak kat depan rumah awek tu) untuk mendapatkan perhatian darinya.

>Seorang yang pemalas akan menjadi rajin kalau dia nak buktikan yang dia bukan bodoh.

>Seorang penganggur akan berusaha bersungguh-sungguh melakukan yang terbaik semasa temuduga kerana nak membuktikan yang dia layak untuk diterima bekerja.

Jadi maksudnya, kalau dah ada kehendak yang kuat, sesuatu kerja atau perkara yang ingin dilakukan akan menjadi lebih mudah dan lancar. Sebenarnya aku nak kaitkan post ni dengan kawan aku yang akan berkahwin hujung Mei ni (apa kaitan?;). Aku pun tak sangka yang dia akan menamatkan zaman bujangnya dalam waktu terdekat ni. Dulu kalau sembang-sembang target cecah 30 tahun atau lebih baru boleh bersidang, tapi ni la yang dikatakan rezeki umur dia dalam 25++ dah boleh buat majlis. Aku ni je yang tak tau bila (cerita pasal aku boleh buka post lain...haha). Lepas ni susah la aku nak cari member pergi lepak kedai mamak sampai pagi, pergi karaoke kat seri rampai (tapi aku rasa lepas kawin pun bleh lagi ;p), main futsal tak kira siang atau malam dan sebagainya aktiviti larut malam yang lain. Kena la dia teman isteri kat rumah. Takkan nak buat gaya bujang lagi kot. Hehe. Apa-apa pun aku doakan semoga rumahtangga yang dibina akan berkekalan sampai ke anak cucu. Amin.

Apa-apa hal pun aku kena prepare untuk jadi pengapit masa dia kawin nanti. Mana plak aku nak cari baju Melayu warna coklat terang ni. huuu...