Rabu, 30 September 2009

Mood Berpresentasi

Sedang sibuk menyediakan bahan untuk presentation malam ni. Mengenai kewangan dan pembangunan ekonomi. Agak rumit juga sebenarnya. Tapi bahan dah ada, cuma perlu diadaptasi dalam bentuk powerpoint. Kemudian kena berlatih untuk bercakap pula. Huh.

Ahad, 27 September 2009

Cinta

Cinta adalah suatu perkara yang sukar untuk diungkapkan...
Bagaimana boleh mencintai seseorang tanpa sebab dan kenapa perlu mencintainya?
Bila kamu cintakan seseorang, belum pasti orang yang dicintai itu akan menyintai kamu...
Walaupun kamu menyintainya lebih dari diri kamu sendiri...
Kamu sanggup berkorban untuknya walau terpaksa mengorbankan diri..
Dirinya sentiasa ada di fikiranmu bermula dari kamu tersedar dari tidur sehingga kamu tidur semula..peliknya..dia juga selalu ada di dalam mimpimu...
Kamu akan berasa tenang bersama dengannya walaupun sebenarnya kamu marahkannya..
Kamu tidak sanggup untuk melihatnya bersedih..bagi kamu, biarlah kamu sahaja yang menanggungnya...
Kamu juga mungkin akan berasa sedikit kecewa jika dia tidak melayanimu seperti yang kamu harap-harapkan..
Kamu sentiasa peka pada bunyi telefon bimbitmu dan berharap dia akan selalu menghantar SMS padamu..
Senyuman yang ceria pada wajahnya sentiasa membuatkan hati kamu berbunga-bunga...
Kamu juga akan berasa sangat gembira walaupun dia cuma mengatakan yang dia teringatkan kamu sewaktu melihat hadiah yang diberi olehmu kepadanya...
Kamu amat-amat berharap yang kamu sentiasa berada dikirannya kerana sudah pasti dia yang dicintai memang sentiasa bermain-main difikiran kamu...
Kamu tidak sanggup untuk kehilangannya..kerana bagi kamu dia adalah pelengkap hidupmu...
Kamu mungkin akan mencuba sedaya upaya untuk memilikinya, memperoleh cintanya, walaupun cuma ada sekelumit cinta yang ada di dalam hatinya untuk kamu..kamu akan cuba mendapatkannya...

Sabtu, 26 September 2009

Cherating

Teringat sewaktu dalam perjalanan pulang dari Terengganu kelmarin. Aku sempat singgah di pantai Cherating Kuantan, Pahang. Pemandangan di situ memang cantik. Pantai pun kelihatan landai dan menenangkan. Kelihatan ramai juga yang berkelah di persisiran pantai bersama keluarga. Di sekeliling pantai kelihatan beberapa resort dan hotel-hotel yang dibina berhampiran pantai. Antara resort yang popular di situ dan bertaraf antarabangsa ialah Club Mediterranean yang lebih mudah dipanggil Club Med. Aku cuma melihat-lihat sahaja dan tidak menginap di situ pun. Lagipun berita gembira untuk aku kerana saudara mara aku masih ramai di situ. Aku berasa amat beruntung sekali kerana mempunyai tempat penginapan percuma berhadapan dengan pantai Cherating yang bersih dan cantik.

Walaupun kawasan sekeliling dilihat sudah banyak dibeli oleh para pemaju, tetapi tanah milik saudara mara aku di situ masih tidak bertukar tangan. Aku juga berharap ia akan terus kekal begitu. Aku menganggap apa salahnya jika mereka ataupun anak cucu mereka sahaja yang membangunkan tanah tersebut. Bagi aku, terlalu sayang jika tanah di kawasan strategik seperti itu dilepaskan.

Tutup cerita soal tanah. Mungkin di cuti yang akan datang, kami bercadang untuk berkelah di persisiran pantai Cherating sambil membuat barbeque. :)

Sabtu, 19 September 2009

Sesak

Pagi-pagi lagi aku sudah bergerak ke Terengganu (kampung ayah aku). Seawal jam 4.30 pagi lagi kami sudah keluar dari rumah. Kami pergi dengan dua buah kereta. Ayah dengan mak aku dengan kereta lain dan aku menaiki kereta lain. Hendak masukkan semua sekali nanti tak muat. 7 orang semuanya. Hehe. 
Perjalanan pada mulanya agak lancar, tetapi apabila kami melepasi tol Gombak, jalan mula kelihatan sesak dan agak teruk. Kereta berjalan dengan perlahan. Kami pun cuma bersahur di dalam kereta yang sedang berjalan. Owh..tidak puas sekali. 

Kesesakan jalan raya akhir berakhir selepas Petronas sebelum tol Bentong. Tetapi, ia masih belum selesai. Kereta semua berpusu-pusu memasuki stesyen minyak tersebut. Mungkin keletihan selepas melepasi perjalanan yang agak lama.

Stesyen Petronas itu memang besar dan mampu menampu
ng pelanggan yang ramai. Tetapi masih terdapat masalah lain yang wujud. Bayangkan jika kamu berada dalam situasi tersebut...
Macam dalam cerita seniman bujang lapok..huu

Ni semua nak tunggu giliran masuk tandas rupanya. Huh. Agak dramatik...

Khamis, 17 September 2009

Pilu dalam Gembira

Hujan renyai-renyai..
gurun berbunyi sekali-sekala...
owh.. agak sejuk tengahari tadi di UUM...
uaaaa...

Halamaakk...
baju tak angkat lagi...
lari...larii...larii...
kutip baju..kutip baju...

tapi semuanya dah terlambat...
baju sudah tidak dapat diselamatkan lagi...
Semuanya sudah lenjun...
Macamane nak bawa balik rumah ni...
Malam ni dah nak balik KL...pukul 10.30..
Aduuuhh...

Sabtu, 12 September 2009

Buzz...buzz!!

Busy dengan assignment...

Hampir pecah kepalaku!!

Masih tak dapat menikmati syoknya raya....

Rabu, 9 September 2009

This is my gratitude

"Bro..ada orang nak jumpa.." Zul.
"Kat mana? Siapa? apa hal? bertubi-tubi soalan ku lemparkan.
"Adalah...ada benda nak bincang sikit...pasal 'Rumah Api' " jawab zul.
??

Sampai di tempat yang dituju, aku duduk di suatu sudut. Menunggu siapa orang yang hendak berjumpa dengan aku. Zul pula ke hulu ke hilir seakan-akan gelisah dengan sesuatu. Aku yang masih kebluran terus mendiamkan diri. Melayan handset di tangan. Berdegup kencang juga jantungku. Berfikir tentang sesuatu yang tak pasti..mungkinkah perkara yang tak elok dah berlaku? aku agak resah.

Seketika kemudian aku mendengar bunyi suara orang menyanyi dari suatu tempat, tapi aku tak pasti di mana. Ada orang berlatih koir tengah-tengah malam begini? takkan. Owh..aku dapat dengar dengan jelas

Selaamaattt haaarriii jaadiii...selamaattt haaariiii jaadiii...selaamaattt haariii jaa............

Beberapa orang sedang menyanyikan lagu hari jadi untuk aku dari tingkat dua bangunan. Kemudian mereka menyanyi lagi sambil turun melalui tangga sambil membawa kek yang terpacak 5 batang lilin kecil di atasnya. Aku agak terperanjat. Walaupun aku tahu hari itu adalah hari lahir aku, tapi aku tak sangka mereka akan mengejutkanku sampai begitu.

"Terima kasih semua...terima kasih zul, syeeda, nurul, jaza, lina, ain, huda, dayah, rose, aqbal, joe, shairi, syukor, hafis, wan, dan blablabla..." Aku mengucapkan tanda penghargaanku. Kemudian kami makan-makan sambil berhibur. Alangkah indahnya malam tu. "Pertama kali ia disambut begini" fikir aku dalam hati sambil tersenyum.

Cerita ini adalah cerita semasa harijadi aku yang ke23 pada 8 September.

Mungkin..Tapi...Kerana.. KAMU

Mungkin aku membosankan...
Mungkin juga aku blur..
Mungkin sekali aku tak sempurna..
Mungkin juga aku mengecewakan..
Mungkin pasti aku tak dapat memenuhi apa yang kau benar-benar impikan...

Tapi..aku ingin kau tahu...

Aku tak pernah bosan denganmu...
Aku tak pernah ragu untuk memilikimu...
Aku juga inginkan kamu bagi melengkapkan aku yang tak sempurna...
Aku juga berharap kau tak akan kecewa lagi...
Kerana aku akan cuba menjadi apa yang kau benar-benar impikan...

Kerana kau kasih ini tercipta...

Ahad, 6 September 2009

7Pelangi - Mimpimu (lirik)

7Pelangi - Mimpimu

Selamat tidur kekasih hati
Terbuailah dalam mimpimu
Diiring doa dalam tidurmu
Untuk mu seorang

Malam sepi sunyikan diri
Lenyapkan kisah dalam hatimu
Aku di sini kan menemani 
Hingga akhir nanti

Kadang aku ingat padamu
Mengapa semua ini terjadi
Seakan langit berubah hitam 
Mendung pun menghilang

Dan bila ku tak bisa datang di dalam mimpimu
Jadikanlah bintang itu sebagai diriku
Dan bila ku tak pernah bisa jadi milikmu
Jadikanlah bulan itu sebagai saksiku

Ku takkan tahu
Bukan ku tak mahu
Di dalam hati ini
Ingin diriku selalu bersamamu
Walaupun hanya dimimpimu


Dan bila ku tak bisa datang di dalam mimpimu
Jadikanlah bintang itu sebagai diriku
Dan bila ku tak pernah bisa jadi milikmu
Jadikanlah bulan itu sebagai saksiku

Dan bila ku tak bisa datang di dalam mimpimu
Jadikanlah bintang itu sebagai diriku
Ooooooo...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
(lagu ni khas untukmu)