Ahad, 30 Ogos 2009

Eh! aku tak kenal kau...

Pernah kamu berada dalam situasi begini? seorang kawan yang tak serupa kawan yang tak pernah menunjukkan muka sebagai kawan..tak pernah ada ciri-ciri sebagai kawan dan kemudian datang meminta pertolongan dari kamu atas dasar kawan. Kamu sebagai kawan yang tak dianggap tiba-tiba sahaja dijulang tinggi-tinggi semata-mata kerana mahu kamu membantu mereka sedangkan kamu sedar lakonan mereka pada ketika itu. Meluat? nak termuntah? nak menangis? nak gigit-gigit dia sampai dia tahu apa itu persahabatan? mungkin lebih baik kamu menghilangkan diri dan menukar pengenalan diri kamu sepertimana yang dilakukan oleh Osman Jailani (bukan nama sebenar) dalam filem Ibu Mertuaku supaya dia yang tak tahu malu tadi tak dapat terus merayu-rayan memohon pertolongan kamu dan kemudian kamu dapat terus hidup dengan aman tanpa gangguan darinya lagi. Puasa hati? Mungkin kamu dapat lari dari dia, tapi kamu sebenarnya belum mampu terlepas dari manusia seperti itu.

Resah? gelisah? menyampah? tak ada apa yang nak digusarkan. Kamu tetap perlu berhadapan dengan orang seperti ini. Kamu boleh memberi bantuan, tetapi atas dasar kemanusian. Jangan mudah terpercaya dangan kata-kata darinya kecuali dia benar-benar sudah berubah. Namun lebih baik kamu mengelakkan diri dari manusia seperti ini kerana kamu hanya diperlukan apabila keadaan mendesak sahaja. Lebih ramai lagi manusia diluar sana yang boleh dipercayai daripada kamu terjerumus ke dalam sistem permainan manusia seperti ini.

Err...cerita ibu mertuaku...aku suka... ;0

Sabtu, 29 Ogos 2009

kawan baik sebagai kekasih?

Betul ke best friend tu lagi dari g/b.friend? Betul ke kalau g/b.friend tu adalah bestfriend maka hubungan akan susah nak putus? Ini semua perkara yang subjektif tapi semua orang ada pendapat dan penilaian masing-masing.

Bagi aku, mestilah kalau g/b.friend adalah juga seorang bestfriend maka percintaan itu lebih meyakinkan kerana hubungan itu boleh menjadi semakin kukuh. Perhubungan tu juga dikatakan menjadi semakin menarik dan ceria. Bila g/b.friend tu boleh diajak untuk melakukan sesuatu perkara bersama-sama, boleh bergurau senda dan berbincang seperti seorang kawan dan seorang kekasih, mestilah ia menjadi seronok dan menenangkan. Maksudnya dalam masa yang sama kita boleh mendampinginya sebagai seorang kawan dan juga kekasih.

Kenapa ia lebih baik?
Hubungan antara kawan dan kekasih adalah dua hubungan yang berbeza. Kedua-keduanya mempunyai kelebihan yang tersendiri. Jadi, apabila berlaku percintaan dan persahabatan SERENTAK maka kelebihan yang diperoleh pun banyak. Kekasih yang bercinta tanpa ada unsur-unsur berkawan mungkin akan cepat bosan dengan pasangannya. Ini kerana, mereka yang bercinta mungkin akan terlalu menjaga perasaan pasangannya tetapi dia mungkin lupa menjadi diri sendiri adalah lebih baik. Berterus terang adalah suatu perkara yang mudah dilakukan apabila kita berkawan. 

Jangan salah faham pula yea...ini cuma pendapat peribadi shj.

Title masih belum dicari...

owh...amat letih hari ni. Bulan-bulan puasa tetapi masih melakukan latihan fizikal dalam ko-k tadi. Tapi tak apa..nabi pun pernah berperang dalam bulan puasa. Ini baru sikit...

Tentang ujibakat baru-baru ni, band aku dah berjaya mengambil tempat dalam perhatian pusat budaya Universiti..Waahhh...best2!... Try 2 be the best! "Ini la peluang kami nak mengexposekan muzik kami" kata vokalis band ini yang masih belum diberi nama...chehwahh..
Ada pendapat untuk nama band ni? ;)
Aku tetap berpuas hati masa percubaan hari tu. Walaupun terpaksa melalak ketika berpuasa. Telan air liur sudaa... :0

Ok2...da kira update la ni...hehe..

Rabu, 26 Ogos 2009

Percobaan pertama

Sebagai menebus waktu-waktu yang telah kuluangkan untuknya. Untuk pengorbanan-pengorbanan yang kutaburkan untuk mengecapinya. Penat lelah yang aku lalui selama ini mungkin akan terjawab dinihari ini. Sebuah pentas untuk aku mengembangkan sayapku yang belum pernah terbuka. Akanku lampirkan segala bakat dan kemampuan yang dianugerahkan. Percubaan pertama yang julung-julung kali kutempuh. Semoga kejayaan yang akan kumiliki.

*besok nak pergi ujibakat untuk vokalis di pusat budaya. Doakan kejayaan aku ^_^

Selasa, 25 Ogos 2009

Pengumuman!!

Blog ini masih bernyawa...

Tetapi dalam keadaan yang agak kritikal...

Semoga ada kekuatan untuk terus menulis di sini....

;(