Sabtu, 21 Februari 2009

Kalau aku tahu dari awal...

Malam ni tak tau nak buat apa.. mata pun belum mengantuk lagi.Akhirnya aku telah mendownload beberapa cerita anime shin chan. Agak banyak.. sebab aku memang minat anime ni. Lebih-lebih lagi kalau didatangi waktu-waktu yang membosankan. Selalu masa ada kat rumah, aku jarang "miss" untuk menonton ini wayang. Best tu.. budak tadika tapi berlagak macam orang dewasa.. heh

Suasana tempat beronline yang sensasi agak meriah malam ini. Tak macam hari-hari lain.. memang..besok hari cuti sebab tu ramai. Tapi kalau hari biasa, waktu-waktu macam ni memang agak lengang.. kadang-kadang cuma ada beberapa pelayar internet tegar yang duduk di suatu-suatu sudut yang tertentu. Lengang... Bila disebut tentang suasana lengang ni, ada satu peristiwa yang aku agak sukar nak lupa yang pernah terjadi pada aku di sini pada waktu-waktu yang lengang. Ada sekali tu, masa aku sedang syok melayari internet lebih kurang dalam pukul dua pagi seingat aku. Aku terasa hendak ke tandas untuk membuang air.. Masa tu aku dengan dengan seorang kawan dan beberapa orang lain di situ tapi aku ke tandas seorang diri. Tandas tu terletak agak jauh dari tempat wireless.. suasana pun agak sunyi sepi. Angin malam yang meniup-niup lembut menjadikan suasana malam agak sinikal dan mendinginkan.

Aku tak peduli semua tu..yang penting hajat aku tercapai. Aku bergegas masuk ke tandas tanpa menoleh ke kiri dan kanan. Ada beberapa tandas di situ.. dan aku telah memasuki tandas yang kedua.  Apabila aku hendak masuk ke tandas, aku tersentak oleh suatu bunyi dan tiba-tiba lampu menyala dengan sendirinya. Sebelum tu suasana agak suram kerana hanya beberapa lampu sahaja yang terpasang. Tersentap jantung aku masa tu. Kalau ikutkan hati nak je aku lari keluar..tapi aku tenangkan je hati. "Buat tak tau je" bisik aku dalam hati yang agak berdebar dan suspen. Masa tu pula aku teringat cerita Joe.. dia cakap dia dah kena "usik" macam tu juga dan di tandas yang sama. Lagi berdebar la jantung aku masa tu. Aku tak nak fikir banyak-banyak..apabila dah selesai, aku jalan keluar dengan agak selamba supaya tak nampak kecut. Orang kata kalau kena kacau buat macam biasa je.. sebab benda macam ni lagi suka kalau orang yang kena ganggu tu lemah semangat. 

Lepas aku keluar dari tandas tu, aku langsung tak cerita kat siapa-siapa. Biar aku sorang je tahu. Hal tu aku rahsiakan sampai la pada suatu hari.. masa tu aku ada dekat dewan kuliah. Ada aktiviti masa hari cuti. Kali ni pun aku nak masuk ke tandas juga. Dipendekkan cerita, masa aku nak masuk tandas tu, hal yang sama berlaku sama seperti yang aku cerita tadi..lampu telah menyala dengan sendirinya. Kali ni aku tak berapa nak suspen sebab waktu tu hari masih siang. Orang pun ramai kat luar. Aku buat macam tak ada apa-apa yang berlaku. Selamba je orang kata..tapi masa aku sedang cuci tangan sambil menghadap ke cermin muka dalam tandas tu, aku terpandang suatu objek berwarna putih tergantung dekat atas pintu masuk tandas. Aku tidak mengalihkan pandangan dan terus memerhatikan benda tu. Di belakangnya ada sedikit warna hitam dan betul-betul tergantung di dinding. Apabila aku perhatikan betul-betul, baru aku tahu..rupa-rupanya benda tu adalah "detector" yang digunakan untuk mengesan kedatangan manusia mahupun sebarang objek yang masuk ke tandas dan lampu akan menyala secara outomatik apabila ada objek dikesan masuk. Ini adalah salah satu cara untuk menjimatkan penggunaan elektrik. "Ceh!.. ini rupanya" marah aku dalam hati.. 

haha...aku ketawa sendiri. Mana taknya..selama ni aku suspen tak bertempat. Mana la aku tau U ada pasang benda macam tu. Lain kali info la dulu.. takde sampai jadi macam ni. Mungkin juga ramai yang dah tahu tapi aku yakin Joe masih tak tau pasal benda tu. Aku pun tak nak bagitau dia. Biar dia sendiri simpan kenangan tu.. huhu.. 

Inilah akibatnya tak mengambil tau tentang perkembangan terbaru.. 

Rabu, 18 Februari 2009

PES2009

Kamu peminat bolasepak? suka main game bolasepak? Aku bukanlah dari jenis yang terlalu teruja untuk semua itu, tapi  seronok juga sekali-sekala dapat luangkan masa main game ni. 

BAru-baru ni, aku ada install game PES 2009. Agak menarik tapi sukar dikawal. Tak sama macam FIFA ataupun EURO yang mana game ni mudah dikawal walaupun pada peringkat world class. Mula-mula main pada peringkat amateur pun dah agak susah bagi aku. Memang aku tak pandai main, sebab aku bukannya 'kaki' game bola macam sesetengah kawan-kawan aku. Aku main bila aku rasa nak main dan berhenti bila dah mula rasa bosan. Tapi lagi seronok bila main dengan kawan-kawan walaupun aku selalu kalah..haha..

JAdi, kesimpulannya..ini la yang aku ada untuk mengisi masa bosan kat bilik... kamu ada cadangan lain? 

Makin membeku...

Aku rasa aku kena keluar dari sini... duduk kat dalam tak keluar-keluar...
hari-hari nampak benda yang sama..
makan benda yang sama...
buat perkara yang sama...
hari-hari... 
otak aku pun macam tak berkembang...
huhu...

aku mesti keluar...

Isnin, 16 Februari 2009

Mudah, Senang dan Banyak Untung!

Malam ni aku kena menghadiri satu sesi integrasi bawah pusat sukan. Semua yang berkenaan diwajibkan pergi.. kedatangan adalah 15% bagi markah ko-kurikulum... jadi ada berani ke tak datang? huhu...

Mengikut beberapa perkhabaran lagi, semasa sesi ini kami perlu pergi ke padang pusat sukan di mana tempat sambutan jubli perak U disambut. Jadi, aku terfikir.. adakah kerana nak memudahkan urusan integrasi ataupun untuk memeriahkan sambutan jubli perak tu nanti? Aku rasa kalau nak kata dua-dua pun betul jugak. 

Lepas ni boleh tukar moto kepada Mudah, Senang dan Banyak Untung...

haha... 

Lawak je...

Ahad, 15 Februari 2009

sebuah keupdatetan...

Baru-baru ni agak malas nak menulis. Entah apa alasan pun aku tak tau. Aku ni sebenarnya sebenarnya banyak jgak nak bercerita, tapi aku selalu tak tau nak mula dari mana...huu

Sebelum ni pun aku dah bagitau yang aku agak sibuk, tapi sekarang dah agak ok. Cuti dua hari sebelum ni aku gunakan dengan sebaik mungkin untuk berehat..dengan kata lain tido dengan secukupnya...haha

Pagi tadi aku boleh terlambat untuk pegi kelas. Camne la jam henfon aku boleh tak berbunyi pulak..tapi aku rasa memang ada berbunyi..cuma aku je yang tak dengar...tidur mati agaknya...huhu.. Jadi dengan selambanya aku telah masuk ke dewan kuliah dengan wajah yang selamba memandang kesemua audience yang juga memandang aku dengan wajah separuh teruja...haha...

Di sebabkan aku dah tiada mood nak belajar...masa dalam kelas statistik bukannya aku dengar pun apa yang lect cakap kat depan.. siap boleh download lagu lagi... satu tindakan yang agak drastik dari aku..huuu..apa la nak jadi..mak hantar pegi U untuk blajar... bukannya suruh download lagu banyak-banyak..  apa nak jadi ni...

(aku berfikir sambil menggaru kepala yang tak gatal)

Sabtu, 7 Februari 2009

Tolong tunda ke tarikh yang sesuai jika ingin bertemujanji dengan aku...

Heh...!
hehe... jangan kamu keliru dengan tajuk di atas.. 
huhu...

Sebenarnya aku agak sibuk kebelakangan ni. Kamu tentu bosan dengan perkataan sibuk yang selalu digunakan di sini..ok... aku tukar... aku agak kekurangan masa lapang lapang... deal? 

Banyak aktiviti baru-baru ni. Seperti assignment yang sudah mula mengerumuni aku... latihan silat yang semakin mengganas. Program fasilitator yang baru aku join. Persembahan jarak dekat yang masih belum aku berlatih dan beberapa aktiviti lain lagi yang mungkin tak perlu aku tulis di sini.

Aku juga perhatikan terdapat beberapa pembaca blog yang cuba untuk melihat perkembangan terbaru yang ditulis di sini. Aku ucapkan terima kasih. Aku harap kamu boleh terus memberi sokongan kepada aku walaupun hanya beberapa sahaja yang ada.

;)

Rabu, 4 Februari 2009

Mari bersama aktifkan minda sedar dan bertanya kenapa...

Kadang-kadang ia menerujakan jiwa...
Tapi aku tak pasti kenapa...
Adakala ia menerjah minda dan tenaga...
Namun aku masih bisa menerima...
SAat aku kesunyian..ia selalu menjadi peneman..walaupun bukan yang aku harapkan...
Seperti kamu yang kebingungan...aku masih mencari jawapan...
Juga disampingkan bersama keserabutan melampau yang masih tidak mengosongkan jalan...
Curam...
Aku kini perlu memastikan...antara jalan keluar dengan pusat kesimpulan...
Yang kamu juga sedang lakukan...
Bersama sebilah pedang pemotong jalan...
Aku selalu ingin bertanya...lalu aku berfikir...



Kenapa la banyak sangat assignment ni...
Huhh...

Ahad, 1 Februari 2009

masih di permulaan..

LAtihan mesti diteruskan... 
berat badan perlu diturunkan...
 fitness perlu dicari..
 stamina perlu dimantainkan.. 
serangan perlu dimantapkan...
Mental perlu kuat...

Kerana perjuangan ini masih panjang..