Isnin, 20 Julai 2009

Persepsi yang amat berbeza untuk orang yang juga amat berbeza


Cerita ni aku dapat dari seorang kawan..

"suatu hari, Pak Mat pegi keluar ke bandar bersama isterinya, Mak Minah. Perjalanan mereka mengambil masa yang cukup lama menaiki sampan oleh kerana kampung mereka terletak di pedalaman. Setelah sampai di sebuah pusat membeli-belah, Pak Mat ternampak sebuah cermin kecil sebesar tapak tangan. Oleh kerana dia tidak pernah melihatnya, dia pun membelinya tanpa pengetahuan Mak Minah. Sesampai di rumah, dia pun termenung melihat cermin tersebut setiap hari lalu menyebut "macam.. bapak aku.." mak minah berasa pelik dengan sikap Pak Mat itu lalu curi-curi mengambil cermin tersebut sewaktu Pak Mat pergi ke surau. Setelah melihat cermin tersebut Mak Minah dengan kehairanan pula berkata "PEREMPUAN YANG MACAM INI LAKI AKU MINAT? "


Haha...aku cadangkan supaya laki bini kat atas ni pergi beli cermin besar-besar biar dua-dua boleh tengok sekali. ^_^


Campakkan buku seketika dan kemudian pergi membaling bola itu...



Dah lama tak pergi main boling. Rindunya nak campakkan bola tenpin tu... Ada sesiapa yang sudi nak pergi bermain bersama aku? ^-^

JaNgAn BeRmAiN-MaIn Di dALaM dEwAn KuLiAh TeRuTaMa SeWaKtU PeNsYaRah SeDaNg MenGaJaR.. ^-^

Di suatu pagi yang cerah di dalam dewan kuliah. Tiga sekawan(manusia) duduk bersama di suatu penjuru di dalam dewan tersebut. Pensyarah yang baru sampai memulakan kuliah pada pagi itu. Pelajar-pelajar memberikan respon yang baik terhadap syarahan tersebut termasuklah tiga sekawan(manusia) tadi. 

Tidak berapa lama kemudian, pensyarah tersebut memberikan satu soalan kepada para pelajar. Katanya "zaman sekarang ni produk penjagaan kecantikan untuk lelaki pun sudah banyak di pasaran masa kini, boleh beri sebarang contoh?" tanya pensyarah tersebut bagi membuktikan kebenaran kata-katanya tadi. 

Pelajar di sebelah hadapan menjawab "Biore..." dengan penuh yakin.

Kemudian pelajar lain pula menambah "Nivea puan" juga dengan penuh yakin. 

Tidak mahu mengalah kepada pelajar lain, tiga sekawan tadi membalas pula "Loreal...puan!" Kali ini dengan penuh lantang dan kemudian bergelak ketawa di belakang.

Pensyarah tadi hanya tersenyum melihat telatah mereka bertiga, kemudian berkata " kalau begitu di kuliah yang akan datang saya nak kamu semua bawa contoh produk yang telah disebut tadi terutama yang tiga orang di atas sana tu" Kata pensyarah perempuan itu dengan selamba. 

Huh....

Ahad, 19 Julai 2009

D'Masiv - Di Antara kalian Mp3 Download

Sesiapa yang nak download lagu Di Antara Kalian nyanyian Band Indonesia 'D'Masiv' boleh klik link di bawah.

klik di sini!

Di antara Kalian - D'Masiv



Di antara Kalian - D'Masiv

Ku akui ku sangat sangat menginginkan mu

Namun kusadari ku diantara kalian
Aku tak mengerti ini semua harus terjadi

Ku akui ku sangat sangat mengharapkan mu
Tapi kini ku sadar ku tak akan bisa
Aku tak mengerti ini semua harus terjadi

Lupakan aku kembali padanya
Aku bukan siapa siapa untukmu
Ku cintaimu tak berarti bahwa ku harus milikimu slamanya

aaa…aaa…

Ku akui ku sangat menginginkan mu
Tapi kusadari ku diantara kalian
Aku tak mengerti ini semua harus terjadi


Lagu ni amat bermakna untuk aku buat masa ni...

Kadang-kadang..membiarkan itu lebih menenangkan...

Sabtu, 18 Julai 2009

edisi kesembilan

Sekarang ni aku sedang menjalani sebuah rutin kehidupan yang biasa. Tak mempunyai hati dan perasaan terhadap siapa-siapa. Relax dan santai. Walaupun mungkin banyak pilihan di depan mata..tapi aku memilih untuk terus begini buat masa ini.

Alkisahnya aku nak ceritakan tentang seseorang yang aku baru kenal. Dia sekuliah dengan aku. Terasa macam nak berkawan lebih rapat tetapi bagaikan terdapat jurang antara aku dan dia. Tapi dalam masa yang sama aku rasakan ada chemistery(betul ke ejaan aku ni?) antara kami. Mungkin dia mempunyai sifat keperempuanan yang menarik hati aku. Betulkah?

Tentang itu aku rasa nak dilupakan dulu. Petang ni teman sebilik aku nak keluar. Berdating agaknya. Jadi aku ingat nak pesan sikit kat dia. Hati-hati jaga anak dara orang...haha!
Isnin ni cuti dan aku merancang untuk gunakan cuti yang ada. Mungkin pergi berjalan-jalan menonton wayang. Erm...menonton wayang pada hari cuti Israk Mikraj...tak tak...aku kena tukar rancangan...

Kesimpulannya, mungkin kamu pernah ke kelas dengan memakai glasses...tapi mungkin kamu belum cuba yang ini. Masuk ke dalam dewan kuliah sambil tersenyum ke arah semua orang dan sambil membetul-betulkan wiser kerana anda sedang memakai helmet di dalam kelas. Haha. Ada berani? Mat arih (dengan sebutan orang Terengganu) adalah berani melakukannya...huhu...

Mat Arih(masih dalam sebutan yang sama)...sila jangan saman aku...aku tak ada duit...huhu

Ahad, 12 Julai 2009

Mybrute gempak!

Aku ada menulis tentang tahap kebosanan aku yang agak melampau baru-baru ni. Jadi, aku nak bagitau bagaimana aku mengurangkan tahap kebosanan aku tu di samping dapat menghilangkan sedikit stress.

Mybrute..sejenis permainan online yang aku layan baru-baru ni. Best baa. Game ni tak payah bayar pun kalau nak main...free je.

Dalam game ni, pemain boleh memilih rupabentuk brute mereka dari senarai brute yang disediakan. Walaupun brute yang diberikan tidak terlalu banyak..namun ia masih dapat divariasikan dengan menukar warna kulit, warna rambut dan warna pakaian mereka. Pemilihan jenis kuasa pula adalah secara rawak. Kuasa sesuatu brute itu tidak dapat dipilih oleh pemain.

Apa yang menarik di dalam permainan ini ialah, para pemain tidak perlu mengawal pergerakan brute mereka semasa berlawan. Mereka hanya perlu melihat brute mereka berlawan dengan berdebar sambil mengharapkan kemenangan brute mereka. Walaupun begitu, pemain boleh memilih siapa yang akan berlawan dengan brute mereka. Pemilihan ini merupakan suatu proses yang penting jika inginkan kemenangan brute itu tadi.

Antara perkara lain yang menarik ialah, level brute tadi akan meningkat dari semasa ke semasa berdasarkan tahap pengalaman mereka. Apabila level sesuatu brute meningkat, ia akan memperoleh senjata-senjata istimewa yang akan digunakan semasa berlawan ataupun mungkin ada yang akan memperoleh binatang peliharaan yang juga dapat membantu semasa berlawan dengan brute yang lain. Ia pasti menarik!

Selain itu, pemain juga boleh merekrut brute bawahan yang dipanggil 'pupil'. Pupil ini juga dapat membantu brute tadi untuk meningkatkat tahap 'experience' brute tersebut. Bukan itu sahaja, brute yang sudah mencapai level sepuluh boleh meluaskan pengaruhnya dengan membina suku mereka yang terdiri dari brute-brute lain yang berminat untuk menyertai suku tersebut. Huhu..

Kalau nak test cubalah masuk sini dan terus menggegarkan dunia mybrute...huhu...

Cepat masuk www.zintz.mybrute.com

Jumaat, 10 Julai 2009

Aku boring baa...

di tengah-tengah kelewatan malam yang sunyi sepi..
aku duduk termanggu-manggu sendirian..
mendengar detikan jarum jam yang statik...
sambil ditemani angin sejuk malam yang berahi sehingga menembusi baju nipisku...
Sesekali datang juga monyet-monyet hutan bertegur sapa seolah-olah begitu mengenaliku...
Sambil melakukan beberapa persembahan gimrama yang tanpa lagu...
Kemudian datang pula Pak2 Arab ingin bersembang sambil mempelajari bahasa Malaysia..
Jadi..aku tanpa segan silu bercakap dengan bahasa inggeris pelat melayuku...
Apa aku nak kisah..
Kemudian kami bersembang dari perihal dunia sehingga ke sesuatu yang aku tak pasti...kerana aku tak berapa faham sebutan inggeris pelat arabnya...
Aduh...sungguh aku buntu...kerana terpaksa melayan kerenahnya..
Yang sebenarnya cuma aku inginkan sebuah suasana malam yang...

Khamis, 9 Julai 2009

Aku sedang mencari jalan untuk sesuatu permasalahan...

Hampir setiap malam aku bermundar mandir kekeliruan...
Entah apa yang dicari...aku tak pasti..
Kadang-kadang aku melantak maggi dengan tiba-tiba...walaupun kenyang...
kadang-kadang aku menelefon..tapi hanya untuk mendengar baki kredit...
bosan...hampir nak pecah kepalaku...
Jadi aku ambil gitar untuk memekak seorang diri..agar hilang resah di hati..
Tapi aku masih kaku...dengan sesuatu yang aku belum pasti...
Atau aku hanya berpura-pura untuk tidak memahaminya...
Supaya orang lain dapat melihat aku yang kelihatan tenang...
walaupun di dalamnya masih bergelora...
huuuuuhhhh....
Aku masih tak tahu cara untuk selesaikannya...
Atau aku sendiri cuba mengelak dari memikirkannya...

Selasa, 7 Julai 2009

tiba-tiba je...

Hari ni aku pagi-pagi lagi dah online...kalau sebelum-sebelum ni aku cuma online bila hari dah petang ataupun tengah larut malam. Disebabkan sekarang aku bekerja parttime di sebuah makmal komputer, jadi aku boleh menerejah komputer di lab dalam waktu aku bekerja. hahaha... Aku juga tak perlu kesana kemari berlari-lari anak macam orang tak cukup akal semata-mata untuk mencari pancaran wireless yang hampir aku keciwa keranananya.
Owh...aku telah meninggalkan sini terlalu lama dan tiba-tiba aku muncul kembali.

sentuhan

Siapalah aku untuk menyentuh hatimu...
Tiada apa yang aku miliki yang mampu untuk menyentuh hatimu...walaupun sedikit...
Aku juga tak mampu mengikut apa saja kemahuanmu..kerana aku tidak setandingmu...aku terlalu jauh dan lemah untuk kamu...
Hatiku juga selalu berkata supaya mendekatimu...
Tapi aku tak mampu...
Siapalah aku dihatimu jika ingin dibandingkan dengan beribu-ribu insan di sisimu...
Aku terlalu jauh darimu....
Walaupun aku tahu itu...aku masih menunggu kamu..
Bersama harapan yang kadang pudar dan lelah..
Supaya aku dapat menenangkan ribut di hatiku...yang tak pernah reda sejak dari tika itu...
Sejak yang aku tak pasti bila...dan sejak yang aku tak yakin untuk menerimanya...
Semoga hati ini akan terus berasakan kehadiranmu itu...yang selalu menyenangkan...
dan juga akan terus tenang begitu...
Kerana aku tahu...aku bukan sesiapa di hatimu...

Sejenak muncul pelangi...

Bila aku lihat pelangi...aku hepi..
Hepi atas keindahan yang muncul di segenap penjuru selepas awan mendung berlalu...
Tapi kegembiraan itu muncul hanya seketika kerana keindahan yang muncul itu hanya sejenak....
Namun disebalik kesingkatan itu aku masih mampu tersenyum walaupun aku tahu ia wujud hanya seketika...
Kemudian apabila titisan air terakhir hilang...lenyap luput sudah warna-warni itu... 
Dari situ dapat juga aku bayangkan bagaimana keindahan alam ini jika tidak dihayati dengan sepenuh hati...ia mungkin akan mengalami perkara yang serupa seperti pelangi tadi...
Hilang...tanpa meninggalkan kesan...pada suatu tempat yang sepatutnya terkesan dengan semua ini...
hati...

kerana sesuatu...

hidup tak semudah yang disangka...
Bukan semua apa yang kita inginkan, akan kita peroleh...
Jika kita beroleh sesuatu....mungkin kita akan kehilangan sesuatu...
walaupun kadang-kadang ia nampak cool...tapi mungkin sebenarnya ia masih lemah...dari sudut pandangan yang lain...
akupun sudah letih menunggu...menunggu sesuatu yang belum pernah aku miliki...
mugkin aku terlalu bodoh untuk menerima semuanya...
kerana aku sendiri tak pasti apa yang aku benar-benar inginkan dari apa yang aku sendiri ingin fikirkan..
Mungkin juga aku terlalu jujur dalam sesuatu hal...dan mungkin juga aku terlalu berahsia...
kadang-kadang aku selalu berfikir tentang itu...tentang sesuatu yang mengelirukan ini...
sumpah aku bosan....