Halaman

Jumaat, 10 Julai 2009

Aku boring baa...

di tengah-tengah kelewatan malam yang sunyi sepi..
aku duduk termanggu-manggu sendirian..
mendengar detikan jarum jam yang statik...
sambil ditemani angin sejuk malam yang berahi sehingga menembusi baju nipisku...
Sesekali datang juga monyet-monyet hutan bertegur sapa seolah-olah begitu mengenaliku...
Sambil melakukan beberapa persembahan gimrama yang tanpa lagu...
Kemudian datang pula Pak2 Arab ingin bersembang sambil mempelajari bahasa Malaysia..
Jadi..aku tanpa segan silu bercakap dengan bahasa inggeris pelat melayuku...
Apa aku nak kisah..
Kemudian kami bersembang dari perihal dunia sehingga ke sesuatu yang aku tak pasti...kerana aku tak berapa faham sebutan inggeris pelat arabnya...
Aduh...sungguh aku buntu...kerana terpaksa melayan kerenahnya..
Yang sebenarnya cuma aku inginkan sebuah suasana malam yang...

Tiada ulasan: