Halaman

Isnin, 20 Julai 2009

JaNgAn BeRmAiN-MaIn Di dALaM dEwAn KuLiAh TeRuTaMa SeWaKtU PeNsYaRah SeDaNg MenGaJaR.. ^-^

Di suatu pagi yang cerah di dalam dewan kuliah. Tiga sekawan(manusia) duduk bersama di suatu penjuru di dalam dewan tersebut. Pensyarah yang baru sampai memulakan kuliah pada pagi itu. Pelajar-pelajar memberikan respon yang baik terhadap syarahan tersebut termasuklah tiga sekawan(manusia) tadi. 

Tidak berapa lama kemudian, pensyarah tersebut memberikan satu soalan kepada para pelajar. Katanya "zaman sekarang ni produk penjagaan kecantikan untuk lelaki pun sudah banyak di pasaran masa kini, boleh beri sebarang contoh?" tanya pensyarah tersebut bagi membuktikan kebenaran kata-katanya tadi. 

Pelajar di sebelah hadapan menjawab "Biore..." dengan penuh yakin.

Kemudian pelajar lain pula menambah "Nivea puan" juga dengan penuh yakin. 

Tidak mahu mengalah kepada pelajar lain, tiga sekawan tadi membalas pula "Loreal...puan!" Kali ini dengan penuh lantang dan kemudian bergelak ketawa di belakang.

Pensyarah tadi hanya tersenyum melihat telatah mereka bertiga, kemudian berkata " kalau begitu di kuliah yang akan datang saya nak kamu semua bawa contoh produk yang telah disebut tadi terutama yang tiga orang di atas sana tu" Kata pensyarah perempuan itu dengan selamba. 

Huh....

Tiada ulasan: