Halaman

Sabtu, 29 Ogos 2009

kawan baik sebagai kekasih?

Betul ke best friend tu lagi dari g/b.friend? Betul ke kalau g/b.friend tu adalah bestfriend maka hubungan akan susah nak putus? Ini semua perkara yang subjektif tapi semua orang ada pendapat dan penilaian masing-masing.

Bagi aku, mestilah kalau g/b.friend adalah juga seorang bestfriend maka percintaan itu lebih meyakinkan kerana hubungan itu boleh menjadi semakin kukuh. Perhubungan tu juga dikatakan menjadi semakin menarik dan ceria. Bila g/b.friend tu boleh diajak untuk melakukan sesuatu perkara bersama-sama, boleh bergurau senda dan berbincang seperti seorang kawan dan seorang kekasih, mestilah ia menjadi seronok dan menenangkan. Maksudnya dalam masa yang sama kita boleh mendampinginya sebagai seorang kawan dan juga kekasih.

Kenapa ia lebih baik?
Hubungan antara kawan dan kekasih adalah dua hubungan yang berbeza. Kedua-keduanya mempunyai kelebihan yang tersendiri. Jadi, apabila berlaku percintaan dan persahabatan SERENTAK maka kelebihan yang diperoleh pun banyak. Kekasih yang bercinta tanpa ada unsur-unsur berkawan mungkin akan cepat bosan dengan pasangannya. Ini kerana, mereka yang bercinta mungkin akan terlalu menjaga perasaan pasangannya tetapi dia mungkin lupa menjadi diri sendiri adalah lebih baik. Berterus terang adalah suatu perkara yang mudah dilakukan apabila kita berkawan. 

Jangan salah faham pula yea...ini cuma pendapat peribadi shj.

Tiada ulasan: