Halaman

Jumaat, 27 Jun 2008

Fit

Aku dah lama tak bersukan. Paling kurang pun cuma bermain badminton seminggu sekali. Pencapaian yang kurang memberangsangkan berbanding dulu. Mungkin badan pun dah naik tanpa aku sedari. Dulu, bila tiba waktu petang, biasanya aku bersiap-siap untuk turun bermain futsal. Futsal antara permainan kegemaran aku selepas menceburkan diri dalam permainan ni. Dulu waktu sekolah, aku lebih cenderung bermain bola padang. Lebih puas dan mencabar. Pemain pun ramai. Bila masa yang ramai orang main, boleh dikatakan dalam satu padang adalah dalam 30 orang atau mungkin lebih? dahsyat..nak tendang bola pun boleh dapat kaki orang. kalau tak percaya boleh cuba..haha

Dalam bulan Ogos ni mungkin akan diadakan Liga Futsal Piala Pengarah Bersempena dengan Hari Kebangsaan (tempat kerja aku je). Jadi, aku rasa mulai sekarang aku kena mendapatkan kecergasan dan stamina aku kembali samada bermain futsal ataupun berjoging dan perkara-perkara yang sewaktu dengannya. kalau boleh nak fit macam Thierry Henry masa sedang gelecek bola ataupun boleh buat 'skill' menarik macam Ronaldhino masa dekat depan gol. Heh! sungguh melampau kata-kata aku ni. baru nak main tak sampai sebulan...

Tiada ulasan: