Halaman

Khamis, 27 Mac 2008

'pergi perang'

Terasa malas nak menulis lebih-lebih lagi tiada perkara menarik yang nak diceritakan tapi aku rasa ini agsk menarik untuk dikongsi bersama. Sekurang-kurangnya boleh la aku mengenang kembali detik-detik dan pengalaman aku waktu tu.


Sabtu lepas aku pergi main ‘Paintball’ dengan rakan-rakan sekerja. Sebenarnya dah lama aku dan 'memembar' buat perancangan untuk main ‘game’ ni. Walau berada di sebalik kesibukan kerja yang memang tak pernah habis ni, dapat la juga kami mencari ruang-ruang untuk merehatkan fikiran disamping menyihatkan badan (bukannya kerja hari Sabtu pun). Tapi dalam banyak-banyak yang aku ajak, akhirnya yang pergi tinggal berapa orang je. Takpelah, aku tak kisah, yang penting hari tu aku ‘enjoy’ walaupun sebelum mula main tu hujan memang turun dengan lebat, sampai aku rasa tak jadi agaknya nak main. Tapi dengan semangat membara yang tak luntur-luntur dan hujan pun elok-elok berhenti dalam kul 4.00 petang tu, maka kami pun teruskan jua niat nak main ‘game’ ni. Bagi aku ‘Paintball’ ni memang ‘best’. Siapa yang tak pernah cuba boleh la cuba sekali.




Sebelum main kena dengar ceramah.... cara-cara nak main, aspek keselamatan, peraturan-peraturan dalam gelanggang(betul ke panggil gelanggang?) dan apa-apa yang berkenaan dengannya....



tengok mamat tu... hehe



siapkan kelengkapan untuk berperang... itu aku rasa 'mask' problem la tu....nak kena betul-betul selesa....Lagi satu problem waktu main hari tu ialah selalu 'foging' sebab main lepas hujan dan waktu tu memang sejuk...


ni lah wajah-wajah yang dah teruja...wakakaka!!... yang paling semangat sekali yang tengah tu...heh



buat strategi....plan ...jangan tak plan... (waktu ni jantung tengah berdegup kencang, maklum la baru first time)




sedia....gempur!!! ini la strategi 'team' kami. dua orang lari ke tepi, yang tengah 'backup' yang tepi dan lepas tu baru gerak terus ke depan....





macam 'Counterstrike' laa plak.... ( camne la kalau tayar tu jatuh kat dia...hehe)





aku dah kena tembak...jangan tembakku lagi...huhu...sakitttt....







pakai kain kat kepala....sume boleh nampak dia.... ni la member aku yang semangat ajak aku main 'Paintball' dan dia la yang uruskan hal-hal 'pembookingan' tempat kami main ni...


serangan bermula...

'Last' sekali dalam 'team' aku, aku 'sorang je yang tinggal. Yang lain, dah 'terkorban' mahupun kehabisan peluru cat yang berbau tu. Apa lagi, 'mamat-mamat' kat atas ni pun serang aku je la, habis tu takkan nak serang geng sendiri 'kot'. Nanti jadi perang saudara la 'pulak'. hehe.
Itu la serba sedikit aktiviti aku baru-baru ni. Mungkin lepas ni akan ada susulan aktiviti ni. Mungkin aku akan datang main lagi tapi dengan orang yang lagi ramai. Orang kata lagi ramai lagi meriah, tapi kalau ramai-ramai sangat pun serabut. Jadi, lebih kurang je la.
ok, akhir sekali 'arigato guzaimas' kerana sudi membaca. Itu pun kalau ada yang membaca...






Tiada ulasan: