Selasa, 9 November 2010

Mencari jawapan

Saat kamu hadir dalam hidup aku..
Aku gembira..
dapat kawan dengan kamu,
dapat kenal hati budi kamu...

Kamu baik, suka ketawa..
Apabila kamu ketawa, aku pun akan ketawa...
Apa yang aku suka, kamu hargai setiap apa yang aku beri...
walaupun tak seberapa...

Mula-mula kamu mesra dengan aku,
kamu selalu mesej aku,
aku selalu telefon kamu,
kita dan janji untuk keluar nanti...

Tapi itu mula-mula,
Lepas tu sikap kamu mula berubah,
Mesej dah jarang...telefon pun selalu tak angkat,
Kamu selalu habiskan masa dengan kawan-kawan kamu...
Aku sedikit kecewa...

satu hari kita bergaduh,
aku marahkan kamu dan kamu marahkan aku,
Kita bergaduh atas sebab yang kita dah tau..
Atas sebab yang sama...

Aku ingat itu cuma pertengkaran biasa,
bodohnya aku...kita bergaduh atas sebab yang
sepatutnya aku dah faham,
Yang aku memang dari dulu dah mengerti,
aku ni sebenarnya bukan siapa-siapa...
Aku yang bodoh asyik terkejar sani sini,
sedangkan aku tak nampak yang kamu mungkin rimas dengan aku...

Tak apa, aku tak marah...
Semua tu kan hak kamu?
Aku yang sepatutnya sedar diri,
Sepatutnya aku yang pergi,
dan kita tak perlu bergaduh macam ni...
Maafkan aku...

Atau mungkin aku tersilap?

Walaupun sekejap,
Aku tetap ingin cari jawapan...
Mungkin aku bukan siapa-siapa untuk kamu,
Tapi aku sedar kini...yang aku sukakan kamu,
sayangkan kamu,

Tiada ulasan: