Halaman

Isnin, 18 Oktober 2010

Mungkin jalan kita berbeza


Setiap hari aku ke kelas. Seminggu ada lima hari tak termasuk ko-k. Tapi dalam banyak-banyak hari tu nak terserempak sekali dengan kamu pun susah. Macam kita berada dalam dunia yang berbeza. Kadang-kadang aku tunggu kamu, tapi tak pernah nampak kamu pun. Ermm..mungkin aku yang terlambat. Mungkin juga kamu yang begitu cepat. Entahlah..mungkin takdir kita yang berbeza. Kita ditakdirkan untuk tak berjumpa selalu pada masa yang sama. Tapi tak semestinya begitu bermakna kita tak ada keserasian..betul tak?

Aku tak pernah mengandaikan apa-apa untuk ketika ini. Aku cuma mahukan kita selalu dekat bersama. Mengenali hati budi masing-masing terlebih dahulu. Itu lebih baik daripada tergesa-gesa. Aku juga memahami mungkin kamu inginkan ruang untuk dirimu. Sudah tentu sahaja aku boleh memberi yang itu. Tentu...

Jadi, sampai saat ini aku teruskan begini. Menantikan apa yang akan mendatang untuk diharungi. Cuma semuanya masih terlalu awal dan aku juga memahami itu.

Aku cuma berharap esok semuanya berubah dan aku akan terserempak dengan kamu :)

Tiada ulasan: