Halaman

Sabtu, 9 Januari 2010

Syriana oh Syriana

Kau buat aku teruja. Kau buat aku gembira. Tapi kau juga buat aku mengantuk. Buat aku menghabiskan beringgit-ringgit wang Malaysia. Aku berkira-kira mahu saja melepaskan kau..tapi jika aku berbuat begitu, aku mungkin akan kehilangan suatu perkara yang besar dan amat bernilai. Markah tugasan mungkin akan ditolak tanpa kasihan. Perjalanan aku dalam subjek etika mungkin juga terencat. Semuanya kerana kau Syriana.

Jadi, aku mungkin akan meneruskan pencarian ini. Mengorek segala lubang rahsia yang tersembunyi segala macam nilai etika. Maklumat tidak datang bergolek. Apatah lagi dengan markah tugasan. Aku cuma mengharapkan semuanya berjalan dengn lancar untuk aku meneruskan perjalanan ini.

*tugasan ni dah selesai dihantar kepada pensyarah semalam. Tahniah kepada semua!
*Filem ni sebenarnya agak menarik kalau dapat difahami (ramai juga yang mengeluh..huhuu)

Tiada ulasan: