Halaman

Rabu, 4 Mac 2009

Perlu selalu positif

Di sebalik awan itu aku terpaku, selalu.. ragu…

Aku mencari dimanakah ia jalan keluar yang tidak ku temui…

Inginku pergi dan terus menuju ke hadapan tanpa halangan yang menerpa keluar..

Walaupun aku sudah menggunakan semua kekuatan yang ada…

Bersama seribu teknik dan strategi…

Aku masih ketinggalan…

Hingga akhirnya aku kecewa akibat kekalahan aku itu…

Namun.. akhirnya aku berfikir lagi…

Tapi kali ini dengan penuh simbol-simbol ‘campur’  yang mengiringi…

Ku hempaskan ke tepi simbol-simbol ‘sengkang’ yang selalunya mengekangku..

Akhirnya aku nampak bintang yang tersenyum padaku…

Aku perhatikan matahari yang berusaha membantuku..

Juga bulan itu…yang selalu menemani…

Rupa-rupanya hujan juga cuba mententeramkan keadaan yang terik..

Bukankah itu amat jelas…

Walaupun tidak dapat menjejak tanah..

Tapi aku dapat menerjah awan… 

Tiada ulasan: