Halaman

Selasa, 8 Julai 2008

Cerita 5 perenggan..

Tadi aku pergi cek blood pressure(BP). BP aku setakat ni 133/68. Mereka kata normal. Huh...Aku tahu aku masih muda, tapi aku rasa lagi baik aku ambil berat dari sekarang. Harap-harap bp aku akan mantain je...

Baru-baru ni pun aku dah mula bersenam semula. Petang-petang dah turun balik main futsal. Ahad minggu lepas dah pergi jogging. Setakat ni rancangan awal nampaknya berjalan lancar. Harap-harap akan berterusan...

Makan pun sekarang ni dah jaga. Tak nak makan makanan yang terlalu berminyak. Coklat dah kurang, aiskrim dah kurang. Makan utama macam sarapan, makan tengahari, petang, malam, masih dikekalkan. Gila..takkan tak makan...

Tiga perkara yang aku boleh dapat bila aku amalkan perkara-perkara di atas; kesihatan, stamina dan badan yang mantain cool. Haha...semoga tercapai...

Ini tak bermaksud aku ni sakit, tiada stamina dan gemuk. Tapi aku nak mencapai tahap maksimum ataupun ideal perkara-perkara di atas yang tersebut di atas. Sekian.

Tiada ulasan: