Halaman

Khamis, 22 April 2010

Senyumlah walau dalam apa keadaan sekalipun, di mana jua...

Orang kata kalau ada masalah, jangan tension-tension. Buat macam dapat benda best. Macam dapat hadiah. Jadi aku pun cuba la praktikkan nasihat orang ni. Dengan senyuman ala-ala garfield, aku berjalan menuju ke cafe. Sambil membuat pesanan kepada akak pengambil order, aku lemparkan senyuman yang paling murah dan paling berkualiti kepadanya lalu aku pergi mengambil tempat duduk bersama dengan kawan-kawan yang lain. Tak sampai 10 minit, makanan aku dah siap.
Huh..cepatnya..padahal aku la yang pesan paling akhir sekali antara ramai-ramai kat situ. Dengan selamba aku pergi ambil makanan aku tadi dan terus pergi bayar di kaunter dan sekali lagi aku lemparkan senyuman emas aku kepada akak yang jaga kaunter pula. Mana tau dapat diskaun.. haha...tapi tak dapat juga. Masa aku nak pergi duduk balik kat tempat aku duduk tadi, aku tengok muka-muka yang sememangnya pelik buat muka pelik dekat aku. Owhh..kali ni aku lemparkan lagi sekali senyuman anak emas aku yang paling hebat.

Tiada ulasan: